CZYLI PROSTYMI SŁOWAMI O ŻYCIU ZA GRANICĄ

W ODWIEDZINACH W NAWIEDZONYM DOMU / LOFTUS HALL OTWARTY

Zabieram Was na zwiedzanie hrabstwa Wexford i okolic Hook Head. Jakiś czas temu zastanawialiśmy się pół dnia, gdzie pojechać i co porobić, aby zabić czas. Przypadkowo na facebooku wyskoczyła mi reklama, że jakiś tam nawiedzony dom jest otwarty przez kilka dni. Początkowo machnełam ręką i nawet nie przejełam się tą informacją. Ja czasem tak mam, że jak mnie reklama nie interesuję i ją przewinę, to czasem do niej wracam i z tą było tak samo. Wróciłam i bez zastanowienia wsiedliśmy w auto.

Po godzinie drogi trafiliśmy do miejsca, gdzie mieszka diabeł. Przy wjeździe na teren posesji, dowiadujemy się, że to najbardziej nawiedzony dom w Irlandii. Pomyśleliśmy: brzmi nieźle. Ja na sam widok domu miałam ciarki, ale mój kierowca był podekscytowany. Tak to już jest, gdy kobiety się boją, to mężczyźni dostają zastrzyku adrenaliny. Zwiedzanie zaczynamy od ogrodu, gdzie dowiadujemy się podstawowych informacji o domu, oraz jak będzie wyglądał spacer.  Dom ma zabite okna, bo zanim był zabezpieczony, wiele osób wykradało z niego rzeczy, oraz go niszczyło. Miejsce to nie szczyciło się dobrą sławą. Legenda o nim jest przerażająca. Gdy przewodniczka opowiadała Nam historię tego miejsca mocno trzymałam mojego partnera za ręke i chciałam już stamtąd wyjść. Jej gra aktorska i dźwięki dochodzące z głośników, były dla mnie najstraszniejsze. Jestem z takich osób, co niestety boją się takich miejsc, ale ciekawość bierze nad tym górę.

HISTORIA DOMU LOFTUS HALL

Dom powstał w 1350 roku , podczas tzw. czarnej śmierci. Zbudowała go rodzina Redmondów. Obecny dom jest z 1870-71 roku. W 1917 roku został sprzedany i początkowo miał być przekształcony na klasztor i szkołę dla młodych dziewcząt. W 1983 roku został kupiony i otworzono hotel – Loftus Hall Hotel , lecz w 1990 roku oiekt został zamknięty.

LEGENDA LOFTUS HALL

Carl Tottenham mieszkał w Loftus Hall w połowie XVIII wieku. Pewnej nocy była straszliwa burza, a niedaleko posiadłości, na Hook Head dopłynął statek. Na statku był mężczyzna, który przyszedł do dworu Loftus Hall i poprosił gospodarza o nocleg. Carl nie był złym człowiekiem i przyjął mężczyznę pod swój dach. Uwielbiał on  grać w karty i tego wieczoru zaprosił nieznajomego na partię gry w salonie. W czasie gry, jedna karta upadła młodzieńcowi na ziemię. Uczynna córka Carla pochyliła się, aby ją podnieść, ale zdziwiła się i przeraziła, bo pod stołem zamiast stóp nieznajomego ujrzała kopyta. Krzyknęła, a Nieznajomy zniknął w dymie i wyleciał przez sufit w salonie. Rodzina była przerażona. Rodzice zaczęli bać się o los córki, ponieważ była apatyczna, oraz blada.  Położyli córkę w jej pokoju. Odmawiała jedzenia, oraz picia. Siedziała w jednej pozycji z kolanami pod brodą, zapatrzona w dal, a po paru nocach zmarła. Jej ciało było tak sztywne, że nie mogli jej ułożyć na wznak w trumnie.

Sam sufit wielokrotnie był naprawiany, lecz do dziś nadal jest w nim dziura, która powstaje cały czas.

PODSTAWOWE INFORMACJE

• Koszt biletów dla dorosłych : 10 euro.
  • Dom jest otwarty tylko w poszczególne dni w roku
  • Czas zwiedzania to około 45 minut, chodzimy z przewodnikiem po domu i ogrodzie.
  • Turyści mają udostępnione zwiedzanie, tylko na parterze budynku. Jest to salon, klatka schodowa, pokój córki Carla oraz korytarz. Być może, w przyszłości dopiero zostanie oddane do użytku pierwsze piętro. Nadal trwają tam prace konserwatorskie.
  • Parking na terenie obiektu płatny 2 euro.
  • W środku domu jest zakaz używania telefonów komórkowych, oraz sprzętu fotograficznego.
  • Więcej informacji znajdziemy na ich oficjalnej stronie KLIK

Mam dla Was ciekawostkę. Jakiś czas temu, można było kupić bilety na spotkanie w Loftus Hall z łowcami duchów na spotkanie paranormalne. Było to wydarzenie na 666-stą rocznicę. Cena była kosmiczna, ale wiem, że nie brakowało chętnych. A wy wybralibyście się na takie spotkanie? Koniecznie dajcie mi znać!

Ja pewnie umarłabym na zawał serca.